Publikationen

Monographien

Frischknecht, M-C. (2013). Intelligence and Development Scales -- Preschool (IDS-P) = Intelligenz- und Entwicklungsskalen für das Vorschulalter : Manual und Testset. Bern: Huber. edoc
Grob, A., Reimann, G., Gut, J. & Frischknecht, M-C. (2013). Intelligence and Development Scales Preschool (IDS-P). Bern: Hans Huber. URL
Grob, A. Meyer, C S. & Hagmann-von Arx, P. (2009). Intelligence and Development Scales (IDS). Intelligenz- und Entwicklungsskalen für Kinder von 5-10 Jahren. Bern: Hans Huber.
Grob, A., & Smolenski, C. (2005). FEEL-KJ: Manual und Fragebogen zur Erhebung der Emotionsregulation bei Kindern und Jugendlichen. Bern: Huber. edoc
Grob, A., & Jaschinski, U. (2003). Erwachsen werden : Entwicklungspsychologie des Jugendalters. Weinheim: Beltz. edoc
Grob, A. (1991). Meinung - Verhalten - Umwelt : ein psychologisches Ursachennetz-Modell umweltgerechten Verhaltens. Bern [etc.]: Peter Lang. edoc


Herausgeberschaften

Signer-Fischer, S., Gysin, T. & Stein, U. (Ed.). (2014). Der kleine Lederbeutel mit allem drin. Hypnose mit Kindern und Jugendlichen. 3. Auflage, Heidelberg: Carl-Auer.
Grob, A., & Hagmann-von Arx, P. (Ed.). (2012). Fallbuch IDS : die Intelligence and Development Scales in der Praxis. Göttingen: Hogrefe. edoc
Signer-Fischer, S., Gysin, S. & Stein, U. (Ed.). (2009). Der kleine Lederbeutel mit allem drin. Hypnose mit Kindern und Jugendlichen. Heidelberg: Carl-Auer.
Perrig, W J. & Grob, A. (Ed.). (2000). Control of human behavior, mental processes, and consciousness. essays in honor of the 60th birthday of August Flammer. Mahwah (N.J.): Erlbaum. edoc
Grob, A. (Ed.). (1997). Kinder und Jugendliche heute: belastet - überlastet? : Beschreibung des Alltags von Schülerinnen und Schülern in der Schweiz und in Norwegen. Chur [etc.]: Verlag Rüegger. edoc


Zeitschriftenaufsätze

Gygi, J T. Hagmann-von Arx, P., Schweizer, F. & Grob, A. (2017). The Predictive Validity of Four Intelligence Tests for School Grades: A Small Sample Longitudinal Study.Frontiers in Psychology8, S. 375.
Manicolo, O. Grob, A. & Hagmann-von Arx, P. (2017). Gait in Children with Attention-Deficit Hyperactivity Disorder in a Dual-Task Paradigm. Frontiers in Psychology8, S. 34.
Brand, S., Kalak, N. Gerber, M. Clough, P J. Lemola, S., Puehse, U. & Holsboer-Trachsler, E. (2016). During early and mid-adolescence, greater mental toughness is related to increased sleep quality and quality of life. Journal of health psychology21, S. 905-915. edoc
Doll, L M. Cárdenas, R A. Burriss, R P. & Puts, D A. (2016). Sexual selection and life history: Earlier recalled puberty predicts men's phenotypic masculinization. Adaptive Human Behavior and Physiology2, S. 134-149.
Frick, A. & Möhring, W. (2016). A Matter of Balance: Motor Control is Related to Children's Spatial and Proportional Reasoning Skills. Frontiers in Psychology6, S. 2049.
Gangestad, S W. Haselton, M G. Welling, L L M. Gildersleeve, K. Pillsworth, E G. Burriss, R P. Larson, C M. & Puts, D A. (2016). How valid are assessments of conception probability in ovulatory cycle research? Evaluations, recommendations, and theoretical implications. Evolution and Human Behavior37, S. 85-96.
Gygi, J T. Fux, E. Grob, A. & Hagmann-von Arx, P. (2016). Measurement Invariance and Latent Mean Differences in the Reynolds Intellectual Assessment Scales (RIAS): Does the German Version of the RIAS Allow a Valid Assessment of Individuals with a Migration Background?. PloS One11, S. e0166533.
Hagmann-von Arx, P., Gygi, J T. Weidmann, R. & Grob, A. (2016). Testing Relations of Crystallized and Fluid Intelligence and the Incremental Predictive Validity of Conscientiousness and Its Facets on Career Success in a Small Sample of German and Swiss Workers. Frontiers in Psychology7, S. 500.
Hagmann-von Arx, P., Lemola, S. & Grob, A. (2016). Does IQ = IQ? Comparability of Intelligence Test Scores in Typically Developing Children. Assessment, S. 1-11.
Hagmann-von Arx, P., Manicolo, O. Lemola, S. & Grob, A. (2016). Walking in School-Aged Children in a Dual-Task Paradigm Is Related to Age But Not to Cognition, Motor Behavior, Injuries, or Psychosocial Functioning. Frontiers in Psychology7, S. 352.
Jäggi, L., & Kliewer, W. (2016). “Cause that’s the only skills in school you need”: A qualitative analysis of revenge goals in poor urban youth. Journal of Adolescent Research31, S. 32-58 (DOI: 10.1177/0743558415569728 ).
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Kliewer, W. Pillay, B. Borre, A. Zaharakis, N. Drazdowski, T. & Jäggi, L. (2016). Community violence exposure, family management practices, and substance use in youth: a cross-cultural study. South African Journal of Psychology, S. online first (DOI: 10.1177/0081246316667918).
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Larissa Maria, T. Karin, K. & Alexander, G. (2016). Language competence and social preference in childhood: A meta-analysis. European Psychologist21, S. 167-179.
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Möhring, W., Ramsook, K A. Hirsh-Pasek, K. Golinkoff, R M. & Newcombe, N S. (2016). Where music meets space: Children's sensitivity to pitch intervals is related to their mental spatial transformation skills. Cognition151, S. 1-5.
Pazhoohi, F. & Burriss, R P. (2016). Hijab and 'hitchhiking': A field study. Evolutionary Psychological Science2, S. 32-37.
Puts, D A. Hill, A K. Bailey, D H. Walker, R S. Rendall, D. Wheatley, J R. Welling, L L M. Dawood, K. Cárdenas, R A. Burriss, R P. Jablonski, N G. Shriver, M D. Weiss, D M. Lameira, A R. Apicella, C L. Owren, M J. Barelli, C. Glenn, M E. & Ramos-Fernandez, G. (2016). Sexual selection on male vocal fundamental frequency in humans and other anthropoids. Proceedings of the Royal Society of London B283, S. 20152830.
Brand, S., Kirov, R. Kalak, N. Gerber, M. Puehse, U. Lemola, S., Correll, C U. Cortese, S. Meyer, T. & Holsboer-Trachsler, E. (2015). Perfectionism was related to self-reported insomnia severity, but not when you controlled for stress and emotion regulation.Neuropsychiatric disease and treatment11, S. 263-271. edoc
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Perkinson-Gloor, N. Hagmann-von Arx, P., Brand, S., Holsboer-Trachsler, E. Grob, A., Weber, P., & Lemola, S. (2015). The role of sleep and the hypothalamic-pituitary-adrenal axis for behavioral and emotional problems in very preterm children during middle childhood. Journal of psychiatric research60, S. 141-147. edoc
Brand, S., Gerber, M. Kalak, N. Kirov, R. Lemola, S., Clough, P J. Puehse, U. & Holsboer-Trachsler, E. (2014). "Sleep well, our tough heroes!" - In adolescence, greater mental toughness is related to better sleep schedules. Behavioral sleep medicine12, S. 444-454. edoc
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Kalak, N. Lemola, S., Brand, S., Holsboer-Trachsler, E. & Grob, A. (2014). Sleep duration and subjective psychological well-being in adolescence : a longitudinal study in Switzerland and Norway. Neuropsychiatric disease and treatment10, S. 1199-207.edoc
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Gut, J. Reimann, G., & Grob, A. (2013). A contextualized view on long-term predictors of academic performance. Journal of Educational Psychology105, S. 436-443.
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Lahti, M. Räikkönen, K. Lemola, S., Lahti, J. Heinonen, K. Kajantie, E. Pesonen, A-K. Osmond, C. Barker, D J P. & Eriksson, J G. (2013). Trajectories of physical growth and personality dimensions of the five-factor model. Journal of personality and social psychology105, S. 154-69. edoc
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Schwarz, B., Stutz, M. & Ledermann, T. (2012). Perceived interparental conflict and early adolescents' friendships : The role of attachment security and emotion regulation.Journal of youth and adolescence41, S. 1240-52. edoc
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Signer-Fischer, S., & Jensen, M P. (2012). An Interview with Susy Signer-Fischer.Contemporary Hypnosis & Integrative Therapy29, S. 189-199.
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Rezensionen

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Grob, A., & Lavallee, K. (2011). Direction and scope of the European Psychologist.European Psychologist16, S. 161-162. edoc